۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۴۸۰۳۲
مسؤول قرارگاه مردمی مدافعان سلامت تهران خبر داد؛

استفاده از ظرفیت محله‌ها برای مبارزه با کرونا| ۲۴۷ محله تحت پوشش قرار گرفت

استفاده از ظرفیت محله‌ها برای مبارزه با کرونا| ۲۴۷ محله تحت پوشش قرار گرفت
حجت الاسلام دانایی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های محله ها در مبارزه با کرونا، گفت: به زودی تمام محله های تهران از خدمات قرارگاه مردمی سلامت بهره مند می شوند.

حجت الاسلام حمیدرضا دانایی مسؤول قرارگاه مردمی مدافعان سلامت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه قرارگاه مردمی مدافعان سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا شکل گرفته است، گفت: این قرارگاه با همکاری حوزه علمیه برادران و خواهران، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، بسیج اساتید حوزه علمیه، قرارگاه امام رضایی ها، بنیاد کرامت رضوی و کانون های فرهنگی هنری مساجد با محوریت قرارگاه خاتم الاوصیا در حال خدمت رسانی به مردم است.

حجت الاسلام دانایی با اشاره به گستردگی شهر تهران و پیچیدگی عملیات مبارزه با بیماری کرونا، عنوان کرد: با توجه به تجربه موفق در آماده سازی شهر برای مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی و عدم امکان انجام عملیات به صورت متمرکز، مبارزه با کرونا به صورت محله محور در حال انجام است.

قرارگاه مردمی مدافعان سلامت تهران با بیان اینکه تمام ۲۲ منطقه تهران با انتخاب مسؤول تحت پوشش این قرارگاه هستند، اظهار داشت: از ۳۵۴ محله تهران نیز تاکنون ۲۴۷ محله تحت پوشش قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود تا روزهای آینده تمام محله های تهران از خدمات قرارگاه مردمی سلامت بهره مند می شوند.

وی در تبیین عملکرد قرارگاه مردمی سلامت از تشکیل اتاق‌های وضعیت، فرهنگی، سلامت، رسانه و تحلیل و محتوا خبر داد و افزود: با جمع آوری آخرین گزارش ها در خصوص ضدعفونی، معابر توزیع محلول ضدعفونی، رسیدگی به امور بیماران کرونایی و ... در اتاق وضعیت این قرارگاه، از موازی‌کاری جلوگیری می شود.

حجت الاسلام دانایی با اشاره به جمع‌آوری و تدوین نظام مسائل فرهنگی کرونا و پسا کرونا، بیان داشت: بر اساس این نظام مسائل فرهنگی، عملیات هایی در حوزه رسانه، فضای مجازی و صدا و سیما انجام می گیرد.

مسؤول قرارگاه مردمی سلامت افزود: با توجه به ضرورت کاهش حضور مردم در اجتماع در شب نیمه شعبان و در ۲۵۰ نقطه تهران جشن های خیابانی و نورافشانی با حضور گروه های سرود انجام گرفت.

وی گفت: در اتاق تحلیل و محتوای قرارگاه مردمی سلامت آخرین اخبار خبرگزاری های جهان رصد و بر اساس مباحث تولید شده در این اتاق عملیات‌های مبارزه با کرونا طراحی می‌شود.

حجت الاسلام دانایی هم افزایی میان نهادها و گروه‌های جهادی را مهم ترین دلیل تشکیل قرارگاه مردمی سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: هدف از تشکیل این قرارگاه استفاده از تمامی ظرفیت‌های محله ها برای برطرف کردن نیازهای مردم در دوران کرونا است./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
خدا قوت به بر بچه های طلبه جهادی
0
0